dimarts, 1 d’abril del 2008

EL FI JUSTIFICA ELS MEDIS?

El fi justifica els medis? Actualment, davant determinades campanyes publicitàries em questiono si tot si val, si la finalitat d'aquell anunci és suficient per permetre qualsevol imatge o qualsevol paraula. La publicitat: educa? transmet? ens afecta?
Fa un temps, va arribar a les meves mans un anunci d'una molt coneguda marca de roba, on es mostrava un noi "moribund", malalt de sida estirat en un llit i rodejat de la seva afectada i trista família. Sota d'aquesta penosa imatge apareixia el nom de la marca. (Si ho voleu podeu comprovar la imatge en el video següent al min. 3:30).
En aquell moment, no m'ho podia creure, em costava i em costa trobar la relació entre la imatge i la marca. Utilitzar l'imatge d'un noi malalt de sida per promocionar i publicitar una marca de roba em sembla del tot immoral.
Ara bé, després de reflexionar molt sobre el tema, i d'analitzar la societat actual. On la televisió, i per tant, la publicitat forma part de les nostres vides, he arribat a la conclusió que és possible utilitzar la publicitat per transmetre valors, arriba a la gent, i fins i tot, educar.
La imatge causa impacte, ja que tothom en parla i la coneix. Per tant té el poder d'arribar a molta gent.
Crec convenient comentar, que aquesta marca de roba sempre ha realitzat campanyes publicitàries polèmiques, pero hem d'arribar a creure que l'empresa té com a objectiu la prevenció del sida? o del racisme?, tot i que costa de creure aquest sentiment altruista, si fos així la meva reflexió seria qüestionable.
En resum, l'anunci és molt bo, perque causa impacte, però no és correcte. Moralment, considero que no és correcte. No podem acceptar un tot si val!
Per finalitzar, m'agradaria remarcar que considero que la majoria de campanyes publicitàries de prevenció fan una bona tasca de conscienciació, i poden ser útils per educar a la societat actual.